Większość ludzi, zwłaszcza większość mężczyzn, jest tak zwanymi wzrokowcami. Oznacza to, że bardziej przemawiają do nich bodźce związane z widzeniem niż bodźce docierające do innych zmysłów. Dlatego to właśnie wzrok jest najważniejszym zmysłem, jeśli chodzi o reklamę. Obraz ma ogromne możliwości oddziaływania i dobrze wykorzystany może zapewnić reklamie, a poprzez to produktowi lub usłudze powodzenie. Często to w jaki sposób reklamujemy produkt jest ważniejsze od niego samego. Dlatego reklamy robią wszystko, aby w pozytywny lub negatywny sposób przyciągnąć uwagę widza. Reklamy, które wyróżniają się z szeregu takich samych mają o wiele większą szansę na pozyskanie klienta. Nasza podświadomość ignoruje bodźce stałe, powtarzalne. Tylko coś nowego, ciekawego zapadnie w pamięć. Dlatego, gdy planuje się reklamę należy zatrudnić odpowiednich specjalistów. Kiedy planuje się banery, ulotki, czy plakaty należy zaangażować odpowiedniego fotografa, któremu nie jest obca fotografia reklamowa. Współpraca z doświadczonym specjalistą jest kluczem do sukcesu reklamy.